Hengerrel, ecsettel és szivaccsal
Nem vagyok az a precízen, pontosan, kimérem, megtervezem, újra átgondolom, ismét kimérem típus.
Ezért ez a stencilezősdi nekem külön kihívást jelentett 🙂
ja és nem szeretek próbálgatni………………………. élesben készítek mindent.
I. Mikor nagy örömömre megérkezett a Decor Labor ajándéka az első amin kipróbáltam a Limoges stencilt a saját hálószobánk ferde mennyezete volt 🙂 és minden papírformát felrúgva teljesen „ad hoc” módon kezdtem el használni.
A festéktartó bal oldalába Annie Sloan Chalk Paint Burgundy a jobb oldalába Arles színt öntöttem.
Egy száraz, hosszú de vékony szivacshengert mártottam a festékbe, majd a recés részen sokszor átgurítottam, hogy lejöjjön a felesleg.
A sablont minden rendszer nélkül, egyszerűen rátettem a ferde falra majd átgurítottam rajta a hengert és ezt ismételtem meg össze vissza.
Itt Annie Sloan Chalk Paint Paloma került a bal oldalra és Duck Egg Blue a jobb oldalra.
Ezzel a kombóval is a még szabad felületeket befestettem az előzőekhez hasonlóan.
Majd Olive balra és Arles szín jobbra erről már nincs fotóm 🙁 ezt már a többi tetejére is tettem.
A nagy AS ecsetem hegyét belemártottam Old White színbe és a dry brush technikával átfésültem az egészet.
Ezek után csak Old White került a hengerre és azzal is „átstencileztem” itt ott a mennyezetet.
Végül 400 as csiszolópapírral megcsiszolgattam a felületet majd portalanítottam.
Hogy mit is akartam ebből kihozni?
egy kopott, régi felületet mintha cafatokban lógna a régi tapéta és alatta látszana a vakolat …………….. ennek a stílusnak van neve is……………… de fogalmam sincs mi az ………………..egy boutique hotelben láttam hasonlót 🙂 a kép élénken él róla a fejemben.
Örömmel venném ha egy hozzáértő „stílus szakértő” ezt elmondaná nekem.
„Nagytotál” képet nem tudok mutatni, az elkészült műről, mert szemből és alulról fényképezve csak ez látszik. A szoba egyik oldala teli üveg amivel szemben nem tudok képet készíteni a szemközti falon a Buddhista oltárunk van amiről viszont nem szeretnék képet készíteni.
Sejtem, hogy sok követőm nem lesz ebben a technikában, de legalább tudjátok, hogy így is lehet
„Az Asztalom után szabadon”
II. A láda volt a következő célpont.
A színkombináció első réteg Burgundy második Paloma visszacsiszolva (ez egy szekrénymegrendelés színtesztje is volt egyben) a stencil színe Duck Egg Blue.
A mintát a láda széléhez igazítottam alul és jobb oldalon ez volt a „vízmértékem” felül túllógott, maszkoló szalaggal körberagasztottam.
Minimális festék, a nagy AS ecset hegyére és tunkoló, csavaró gyengéd mozdulatok.
Itt tovább olvashatod Láda stencilezés
III. Szekrény belső
Eredetileg hengerelt mintát terveztem ennek a szekrénynek a belsejébe de ez a stencil őrület mindent felborított 🙂
Most az ajtókazetta „felső belső” peremét választottam „vízmértéknek” a stencil három függőleges pöttyét az oldalához igazítottam és ismét maszkolószalaggal rögzítettem
Sadolin antik tölgy színű vastaglazúrral festettem le a belső ajtókazettákat ez lett az alap. A szekrény második rétege Annie Sloan Duck Egg Blue színű és így ezt a színt vittem fel a stencilre is.
A festékes dobozt még felnyitás előtt jól felráztam és most a tetejében maradó festékbe mártottam egy egyszerű új száraz mosogatószivacs egyik csücskét és finoman rásimogattam a festéket. Pár perc múlva szedtem is le a sablont.
Utána a minta szélén a függőleges három pontot illesztettem egymásra így a pöttyök dupla festéket kaptak és a felső részhez illesztettem ismét.
Nem elég, hogy festődudor nőtt a középső ujjamra még a körömágyam is begyulladt a festékektől, úgyhogy ezentúl használnom kell a kesztyűt.
(gondolom kitaláljátok kivel voltam kesztyűt venni 🙂 hát persze, hogy Tara választotta nekem ezt a „gyönyörű” rózsaszínt)
Ez a rész nem volt egyszerű de mivel klasszul hajlik a sablon azért megoldható
(de most nem én fényképeztem)
és kész is lett a kazetta szegélyek French Line színűek
Szeretettel Erika
Az Asztalom oldalon megtalálsz 🙂